Show / Hide Table of Contents

    Co je to incident?

    Incident je supportový požadavek, který již support Essence zaevidoval, tedy přidělil mu číslo, řešitele (osobu odpovědnou za vyřízení požadavku) a kategorii incidentu (například konzultace, analýza, oprava atd).

    V levé části v sekci Incidenty zobrazíte seznam incidentů (Otevřené, Uzavřené, Všechny).

    Seznam incidentů

    Incidenty se mohou nacházet v různých stavech, podle pokročilosti práce na jejich řešení. Pro přehlednost jsou jednotlivé stavy barevně označeny:

    • Zelená – incidenty v řešení, mají kompletní zadání a probíhá na nich práce. Nevyžadují v tuto chvíli žádnou akci.

    • Oranžová – incidenty, které vyžadují pozornost a je u nich očekávána akce od zadavatele, případně schvalovatele.

    • Šedá – dokončené incidenty, které už byly schváleny k fakturaci a nelze je již upravovat. Nevyžadují žádnou akci.

    • Bílá – historické, již uzavřené a vyfakturované incidenty, zobrazí se až po vybrání Uzavřené, případně Všechny.

    Jak zjistím, co je předmětem incidentu?

    Rozkliknutím incidentu ze seznamu se zobrazí karta incidentu. V její horní části se nachází klasifikace a další důležité údaje o incidentu převzaté z původního suportového požadavku. Pro více informací je možné rozkliknout modrou šipku.

    Veškerou komunikaci k incidentu (původní supportový požadavek i všechny další příchozí a odchozí zprávy) je pak možné prohlížet ve spodní části karty incidentu v sekci Supportové požadavky. Každý z řádků lze zvětšit tlačítkem se symbolem šipek, a tím zobrazit komunikaci, případně je možné zvětšit všechny řádky hromadně tlačítkem se symbolem šipek, umístěným vedle tlačítka Nový.

    Dále je ve spodní části možné prohlížet připojené Dokumenty, Protokol o schválení, První zaslaný požadavek, Akceptační kritéria a Propojení k jinému incidentu (typicky pokud k incidentu s klasifikací ANALYZA existuje následný incident s klasifikací RFC).

    Karta incidentu

    Incident je oranžový, co to znamená?

    Incidenty označené oranžovou barvou vyžadují součinnost zadavatele, případně schvalovatele.

    Incident vyžadující akci

    Ze seznamu incidentů otevřete kartu incidentu, kde v poli Čeká na naši odpověď naleznete typ akce, která je vyžadována:

    • Čeká na emailovou odpověď (symbol obálky) – řešitel incidentu zaslal doplňující dotaz, který je potřeba zodpovědět, aby bylo možné v práci na incidentu pokračovat. V tomto případě můžete přímo využít tlačítko Nový ve spodní části stránky a zaslat odpověď.

      Incident čekající na emailovou odpověď

    • Čeká na schválení doby řešení (symbol hodin) – změnil se odhadovaný čas potřebný k řešení incidentu a je nutné jeho schválení pomocí zeleného tlačítka. Po odsouhlasení se zobrazí Zatržítko, které informuje, že odhadovaný čas byl schválen. Čas je možné schválit i z filtrovaného seznamu incidentů (filtr pomocí symbolu hodin).

      Incident čekající na schválení doby řešení

    • Čeká na schválení nasazení do živé databáze (symbol serveru) – úprava nebo požadavek, který je předmětem incidentu, je připraven k nasazení na živou databázi. Zeleným tlačítkem schvalte nasazení na živou databázi. Nasazení je možné schválit i z filtrovaného seznamu incidentů (filtr pomocí symbolu serveru).

    • Čeká na schválení fakturace (symbol bankovnky) – incident je dokončen, nasazen na živé databázi a připraven k fakturaci. Zeleným tlačítkem schvalte jeho fakturaci. Fakturaci je možné schválit i z filtrovaného seznamu incidentů (filtr pomocí symbolu bankovky)

    ✔️ Po vykonání požadované akce se barva incidentu v seznamu incidentů změní z oranžové na zelenou, v případě schválení fakturace pak na šedou.

    Jak dohledám existující incidenty?

    Na seznamu incidentů v řádku vyhledávání (symbol lupy) zadejte hledaný text. Budou vyhledány všechny incidenty, které v čísle, předmětu, nebo zadavateli incidentu obsahují požadovaný text.

    Vyhledávání a řazení seznamu incidentů

    Incidenty lze filtrovat podle akce, kterou vyžadují:

    • Symbol seznamu Symbol seznamu - všechny incidenty
    • Symbol zvonečku Symbol zvonečku - incidenty, ke kterým existuje příchozí nevyřízená notifikace
    • Symbol přesýpacích hodin Symbol přesýpacích hodin - incidenty vyžadující součinnost zadavatele, případně schvalovatele
    • Symbol obálky Symbol obálky - incidenty čekající na emailovou odpověď
    • Symbol hodin Symbol hodin - incidenty čekající na schválení doby řešení
    • Symbol serveru Symbol serveru - incidenty čekající na schválení nasazení do živé databáze
    • Symbol bankovky Symbol bankovky - incidenty čekající na schválení fakturace

    Incidenty je také možné filtrovat a řadit podle priority, kategorie, zařazení do sprintu, supportové smlouvy, produktu, kontaktu, řešitele, feature, stavu řešení, případně řadit dle data vytvoření (sestupně/vzestupně).

    Dále je možné seznam aktualizovat pomocí tlačítka vlevo, případně jej exportovat do Excelu.

    Co znamená žlutý čtvereček u incidentu?

    Na seznamu incidentů může u některých incidentů svítit žlutý čtvereček s číslem. Jedná se o notifikaci, která konkrétního uživatele upozorňuje, že mu řešitel z Essence poslal k incidentu odpověď formou nového supportového požadavku, který je zařazený pod daným incidentem.

    ✔️ Notifikace je zobrazena vždy pouze uživateli, kterému je adresována odpověď řešitele (adresáta vybírá řešitel v Essence).

    ✔️ Notifikace zmizí po rozkliknutí incidentu a přečtení odpovědi nebo po zobrazení incidentu v širším zobrazení.

    Stejný žlutý čtvereček je pak zobrazen také u filtru se Symbolem zvonečku, pomocí kterého je možné filtrovat incidenty, ke kterým existuje notifikace.

    Incident s upozorněním

    Zpět nahoru Vygenerováno pomocí DocFX